Wie is scouting Geffen?

Scouting Geffen is een gezellige scoutinggroep in Geffen die al sinds 1984 bestaat. Onze groep bestaat uit jongens en meisjes uit Geffen, maar ook uit de omringende dorpen. We zijn een gemengde groep, dat wil zeggen dat we zowel jongens als meisjes in de groep hebben. Deze jongens en meisjes zijn naar leeftijd onderverdeeld in verschillende kleinere groepen, speltakken. Door kinderen onder te verdelen in speltakken kunnen wij hen een uitdagend programma bieden dat bij hun interesses, hun mogelijkheden en hun belevingswereld aansluit.

Een seizoen in vogelvlucht?

Het seizoen start altijd het weekend na Effe noar Geffe. Alle speltakken openen samen het nieuwe scoutingseizoen. Vanaf dit moment gaan de speltakken weer hun wekelijkse opkomsten houden. Gedurende het seizoen heeft elke speltak enkele weekenden. De Bevers en Welpen overnachten in een blokhut, de Scouts verblijven tijdens de weekenden meestal in de bossen en bij de Explorers weet je het maar nooit waar je mag gaan slapen. Ook is er elk jaar een groot groepsweekend, op dit weekend zijn alle speltakken erbij en zij draaien ook samen diverse programma's. Het hoogtepunt komt aan het einde van het seizoen, dan ga je met je eigen speltak op zomerkamp!

Speltakken

Bevers